13.7 Przychody z tytułu umów z klientami według kanałów sprzedaży

Grupa w większości generuje przychody ze sprzedaży bezpośredniej klientom w oparciu o własne, dzierżawione lub będące w systemie umowy franczyzy kanały sprzedaży w segmencie Detal. Grupa zarządza siecią 2 881 stacji paliw: 2 355 stacji własnych i 526 stacji prowadzonych w systemie umowy franczyzy oraz realizuje sprzedaż w ramach 1 027 punktów sprzedaży detalicznej/kiosków zarządzanych przez Grupę RUCH. Dodatkowo sprzedaż prasy odbywa się w obcych punktach tj. dużych zorganizowanych sieciach, w tym franczyzowych i prywatnych sklepach. W ramach działalności wydawniczej Grupy Polska Press przychody generowane są również za pośrednictwem własnych serwisów internetowych.

Sprzedaż bezpośrednia Grupy do klientów w segmencie Rafineria, Petrochemia oraz Wydobycie realizowana jest przy wykorzystaniu sieci uzupełniających się elementów infrastruktury: terminali paliw, lądowych baz przeładunkowych, sieci rurociągów, a także transportu kolejowego oraz cysternami samochodowymi. Sprzedaż i dystrybucja energii do klientów w segmencie Energetyka odbywa się przy wykorzystaniu w większości własnej infrastruktury dystrybucyjnej.

Wyniki wyszukiwania